Lees over de troeven en onze aanpak en contacteer ons om dit concept vrijblijvend toe te lichten aan enkele betrokken partijen (bestuur, handelsvereniging,...) aan de hand van gerealiseerde voorbeelden.
Een doeltreffend concept ontwikkeld voor Gemeente Beernem in 2018.
Vervang de vedetten van het voetbal door de vedetten van je lokale economie. Met een stickeractie op maat van jouw gemeente, zet je jouw lokale handelaars leuk en krachtig in de kijker.
Het boekje volsparen vergt inspanning. Veel gezinnen, jong en oud, gaan hier on- en offline heel militant mee aan de slag.
Door het hoge engagement met het materiaal genieten de handelaars en organisatie van veel zichtbaarheid.
Deelnemers kopen net dat beetje meer om aan het bedrag te komen voor een pakje stickers. Dat is mooi meegenomen.
Handelaars die het ruilen faciliteren zien nieuwe mensen over de vloer komen die kennismaken met hun zaak.
De stickers van de handelaars zijn voorzien van alle nodige info om een stevige eerste indruk te maken. In elk willekeurig verzameld pakje stickers zit ook een instructiekaartje met info over de actie.
Elke handelaar krijgt op een aantrekkelijke, overzichtelijke pagina voldoende aandacht met hun foto’s, aanbod, acties, locatie en contactgegevens. Ook zonder sticker is alle info zichtbaar.
Wie ruilt
wint sneller!
De drang van de verzamelaar om zijn of haar boekje vol te hebben drijft hen om veel te communiceren over de stickeractie. Dat zorgt voor heel wat online zichtbaarheid van de campagne en interactie tussen lokale consument en handelaar.
Na de kickoff waar we alle handelaars informeren over wat ze moeten doen en hoe ze het best omgaan met verschillende situtaties gaat de actie van start.
Reken op onze expertise om dit concept op maat uit te werken en alle partijen te begeleiden tot het beste resultaat.
Wat handelaars, organisaties en deelnemers over de stickeractie zeggen
Misschien ben je al geholpen met deze antwoorden.
Bij een transactie bij de deelnemende handelaars. Wij raden aan om bij de deelnemende handelszaken bij aankoop vanaf €5 één pakje van 5 stickers aan te bieden.
Om de verzameling compleet te maken kan geruild worden met andere verzamelaars of op ruilpunten voorzien door de handelaars of organisatie.
Neen. De stickers zijn willekeurig verdeeld over de pakjes. Je kan bij wijze van spreken alle stickers verzamelen bij 1 deelnemende handelaar.
Maar omdat alle stickers verzameld moeten worden geniet elke handelaar van dezelfde zichtbaarheid in de stickeractie.
Het is belangrijk om het onderscheid te maken tussen grootverdelers (bakkers, slagers, krantenwinkels, horeca, buurtsupermarkten,...) en handelszaken met grotere transacties zoals een fietsenwinkel.
De grootverdelers brengen de stickers in omloop. De andere handelszaken kunnen ruilpunten organiseren om verzamelaars over de vloer te krijgen die geen aankoop hoeven te doen.
We adviseren om de stickers een maand lang te verdelen bij de handelaars. Na die maand laat je best nog wat ruimte om de verzamelaars te laten ruilen.
De kostprijs hangt af van veel factoren. Aantal deelnemers, aantal stickers in omloop, aantal boekjes, de prijzenpot, intensiteit van de campagne, eigen werk, werk door ons, werk door derden... Dit wordt samen met de betrokken partijen voorbereid.
Reken op een kostprijs per handelaar tussen €300 en €400. De organiserende overheid kan ervoor kiezen om een deel van de kosten te dragen.
Vergelijk de kostprijs met een advertentie. Wie de prijzen bij de uitgevers wat kent weet hoeveel plaats je krijgt voor die prijs. Dat is niet veel.
Het verschil met een advertentie is dat je met de deelname aan de stickeractie gegarandeerd interactie hebt met de inhoud van jouw pagina én volk over de vloer krijgt om te verzamelen.
Tussen 50 en 100 handelaars is ideaal. Minder maakt het snel veel duurder per handelaar. Meer wordt moeilijker in productie en voor de verzamelaar om het boekje vol te krijgen. Dat is zeker mogelijk voor een doorsnee gemeente/stad.
De tijd nodig om een sluitend concept voor te bereiden is afhankeijk van de flexibiliteit van de betrokken partijen. Van definitief concept tot start stickeractie moet je rekenen op zo'n 6 maanden voorbereiding.
Daarin zit onboarding van deelnemende handelaars, verzamelen van inhoud, opmaak en productie, promotie, verdeling en kickoff.
We kijken ernaar uit om kennis te maken!
"Da vind ik goe!"
Peter Van De Veire - Radio 2
Gedreven om het verschil te maken geloven we in een waardevolle samenwerking waar alle partijen winnen. Dat is de meest duurzame manier om dit concept verder te ontwikkelen. Contacteer ons! We geven met plezier meer uitleg.
Bedankt voor jouw aanvraag. We behandelen deze zo spoedig mogelijk.
Oeps, er ging iets mis. Probeer het nog eens opnieuw aub.