Stickeractie "We hebben het in"

Organiseer een doeltreffende stickeractie voor jouw lokale ondernemers!

Wij lanceren deze beproefde handelsactie op maat van jouw stad of gemeente.

Lees over de troeven en onze aanpak en contacteer ons  om dit concept vrijblijvend toe te lichten aan enkele betrokken partijen (bestuur, handelsvereniging,...) aan de hand van gerealiseerde voorbeelden.

Een bordje met de tekst 'verzamel kleef en win' erop

Een doeltreffend concept ontwikkeld voor Gemeente Beernem in 2018.

Verzamel ze allemaal!

Simpel en herkenbaar maar enorm doeltreffend!

Vervang de vedetten van het voetbal door de vedetten van je lokale economie. Met een stickeractie op maat van jouw gemeente, zet je jouw lokale handelaars leuk en krachtig in de kijker.

Hoog engagement

Het boekje volsparen vergt inspanning. Veel gezinnen, jong en oud, gaan hier on- en offline heel militant mee aan de slag.

Veel visibiliteit

Door het hoge engagement met het materiaal genieten de handelaars en organisatie van veel zichtbaarheid.

Meer verkoop

Deelnemers kopen net dat beetje meer om aan het bedrag te komen voor een pakje stickers. Dat is mooi meegenomen.

Nieuwe klanten

Handelaars die het ruilen faciliteren zien nieuwe mensen over de vloer komen die kennismaken met hun zaak.

Een eerste indruk
die blijft plakken

De stickers van de handelaars zijn voorzien van alle nodige info om een stevige eerste indruk te maken. In elk willekeurig verzameld pakje stickers zit ook een instructiekaartje met info over de actie.

Een aantal kaarten worden op elkaar gestapeld in een plastic zak.
Een boek ligt open op een pagina met etiketten erop.

Elke handelaar goed
in de kijker

Elke handelaar krijgt op een aantrekkelijke, overzichtelijke pagina voldoende aandacht met hun foto’s, aanbod, acties, locatie en contactgegevens. Ook zonder sticker is alle info zichtbaar.

Wie ruilt

wint sneller!

De drang van de verzamelaar om zijn of haar boekje vol te hebben drijft hen om veel te communiceren over de stickeractie. Dat zorgt voor heel wat online zichtbaarheid van de campagne en interactie tussen lokale consument en handelaar.

In enkele stappen naar een verbluffend resultaat

Voorbereiding

Met de betrokken partijen werken we samen om tot een handelsactie te komen met een stevig kader en een haalbaar plan van aanpak.

Onboarding

We doorlopen enkele wervende stappen om voldoende handelaars te overtuigen om hun deelname te bevestigen.

Input en productie

We verzamelen alle info voor publicatie en begeleiden de handelaars tot hun akkoord voor druk. We produceren en verdelen het campagnemateriaal.

Promotie

Tijdens de aanloop naar de stickeractie voeren we met de betrokken partijen on- en offline campagne naar de doelgroepen.

Actie!

Na de kickoff waar we alle handelaars informeren over wat ze moeten doen en hoe ze het best omgaan met verschillende situtaties gaat de actie van start.

De dynamiek van

elke gemeente,

stad en handelskern is anders.

Reken op onze expertise om dit concept op maat uit te werken en alle partijen te begeleiden tot het beste resultaat.

Contacteer ons

Wat handelaars, organisaties en deelnemers over de stickeractie zeggen

Heb je nog vragen?


Misschien ben je al geholpen met deze antwoorden.

  • Hoe kunnen verzamelaars de stickers verzamelen?

    Bij een transactie bij de deelnemende handelaars. Wij raden aan om bij de deelnemende handelszaken bij aankoop vanaf €5 één pakje van 5 stickers aan te bieden. 


    Om de verzameling compleet te maken kan geruild worden met andere verzamelaars of op ruilpunten voorzien door de handelaars of organisatie.

  • Moeten alle deelnemende handelszaken bezocht worden?

    Neen. De stickers zijn willekeurig verdeeld over de pakjes. Je kan bij wijze van spreken alle stickers verzamelen bij 1 deelnemende handelaar.


    Maar omdat alle stickers verzameld moeten worden geniet elke handelaar van dezelfde zichtbaarheid in de stickeractie. 

  • Je koopt toch geen nieuwe fiets voor een pakje stickers?

    Het is belangrijk om het onderscheid te maken tussen grootverdelers (bakkers, slagers, krantenwinkels, horeca, buurtsupermarkten,...) en handelszaken met grotere transacties zoals een fietsenwinkel.


    De grootverdelers brengen de stickers in omloop. De andere handelszaken kunnen ruilpunten organiseren om verzamelaars over de vloer te krijgen die geen aankoop hoeven te doen. 

  • Wat is de looptijd van zo'n stickeractie?

    We adviseren om de stickers een maand lang te verdelen bij de handelaars. Na die maand laat je best nog wat ruimte om de verzamelaars te laten ruilen.

  • Hoeveel kost zo'n stickeractie voor stad/gemeente en handelaar?

    De kostprijs hangt af van veel factoren. Aantal deelnemers, aantal stickers in omloop, aantal boekjes, de prijzenpot, intensiteit van de campagne, eigen werk, werk door ons, werk door derden... Dit wordt samen met de betrokken partijen voorbereid.


    Reken op een kostprijs per handelaar tussen €300 en €400. De organiserende overheid kan ervoor kiezen om een deel van de kosten te dragen. 

  • De kostprijs lijkt ons wat hoog voor een handelaar om deel te nemen?

    Vergelijk de kostprijs met een advertentie. Wie de prijzen bij de uitgevers wat kent weet hoeveel plaats je krijgt voor die prijs. Dat is niet veel.


    Het verschil met een advertentie is dat je met de deelname aan de stickeractie gegarandeerd interactie hebt met de inhoud van jouw pagina én volk over de vloer krijgt om te verzamelen.

  • Hoeveel handelaars moeten/kunnen er deelnemen?

    Tussen 50 en 100 handelaars is ideaal. Minder maakt het snel veel duurder per handelaar. Meer wordt moeilijker in productie en voor de verzamelaar om het boekje vol te krijgen. Dat is zeker mogelijk voor een doorsnee gemeente/stad.

  • Hoeveel tijd is er nodig om een stickeractie voor te bereiden?

    De tijd nodig om een sluitend concept voor te bereiden is afhankeijk van de flexibiliteit van de betrokken partijen. Van definitief concept tot start stickeractie moet je rekenen op zo'n 6 maanden voorbereiding. 


    Daarin zit onboarding van deelnemende handelaars, verzamelen van inhoud, opmaak en productie, promotie, verdeling en kickoff.

Contacteer ons


We kijken ernaar uit om kennis te maken!

Melissa Van Paemele

PRODUCT DEVELOPMENT - ADMINISTRATIE

Johannes Mortier

BUSINESS DEVELOPMENT - MARKETING - DESIGN

De stickeractie in de pers

De stickeractie op de radio

"Da vind ik goe!"

Peter Van De Veire - Radio 2

Dankbaar voor deze samenwerkingen


We gaan pas beginnen als alle partijen winnen


Gedreven om het verschil te maken geloven we in een waardevolle samenwerking waar alle partijen winnen. Dat is de meest duurzame manier om dit concept verder te ontwikkelen. Contacteer ons! We geven met plezier meer uitleg.

Vraag om meer info of een afspraak

Contact Us

Share by: